
W naszych działaniach opieramy się na koncepcji WHO (klasyfikacja ICF), która mówi, że aby cieszyć się pełnym zdrowiem, zarówno fizycznym jak i psychicznym, musi istnieć współzależność składników: Funkcji i Struktury, Aktywności i Uczestniczenia. Jest to koncepcja wykorzystywana we wszystkich dziedzinach, gdzie określa się zdrowie człowieka – medycyna, ekonomia, ubezpieczenia, przemiany społeczne.
Aktywność i Uczestniczenie to między innymi: uczenie się i stosowanie wiedzy, porozumiewanie się, poruszanie się, dbanie o siebie, życie domowe, główne obszary życia, wzajemne kontakty i związki międzyludzkie, życie lokalne, przemieszczanie się przy pomocy środków transportu. Niestety część z dzieci boryka się z różnymi problemami, co nierzadko pogarsza ich jakość życia.
W naszej ofercie znajdziecie Państwo m.in:
- Terapię psychologiczną
- Terapię logopedyczną
- Terapię pedagogiczną
- Rehabilitację
- Integrację sensoryczną
- Terapię ręki
- Gimnastykę korekcyjną
- Trening Zastępowania Agresji
- Trening Umiejętności Społecznych
- Coaching dla młodzieży i dorosłych z zespołem Aspergera

NASZ ZESPÓŁ
Nasi terapeuci, to w większości długoletni pracownicy Szkoły Wspierania Rozwoju Dziecka przy ul. Toruńskiej 23. Szkoła ta przeznaczona jest dla dzieci, które z powodów dysfunkcji i deficytów rozwojowych (głównie ADHD, autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia zachowania) wymagają odpowiednich oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych, a nie znalazły ich w istniejącym systemie szkół publicznych i niepublicznych. Codziennie starają się przywrócić im wiarę we własne możliwości oraz wykonują pracę związaną z powrotem do lepszej aktywności.
ROZWIŃ
Jestem psychologiem, absolwentem Szkoły Wyżej Psychologii Społecznej. Staram się pogłębiać swoją wiedze dotyczącą zaburzeń zachowania poprzez udział w licznych szkoleniach i kursach. Posiadam min. uprawnienia do pracy z osobami ze z zespołem Aspergera oraz prowadzenia szkoleń z zakresu kompetencji miękkich.
Mam wieloletnie doświadczenie zawodowe w działaniach z osobami ze spektrum autyzmu. Pracuję w nurcie behawioralno-poznawczym. Prywatnie nie potrafię wyobrazić sobie dnia bez wciągającej książki, muzyki rockowej i filmu.
ROZWIŃ
Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Absolwentka studiów licencjackich z zakresu fizjoterapii na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów magisterskich na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku fizjoterapia.
Od studiów magisterskich związana ze Szkołą Podstawową Wspierania Rozwoju, pełniąc wówczas rolę asystenta jednego z uczniów. Obecnie pracuje z dziećmi jako fizjoterapeuta i terapeuta integracji sensorycznej. Doświadczenie zdobywała współpracując z ośrodkami POMOST, Jaga oraz prowadząc własny gabinet terapeutyczny Linia Zdrowia. Przez wiele lat organizowała i uczestniczyła w wyjazdach terapeutycznych dla dzieci z ADHD, autyzmem, zespołem Aspergera.
Doświadczenie zdobyte w pracy w rozbudowanym zespole interdyscyplinarnym z lekarzami specjalistami, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami oraz logopedami wykorzystuje w indywidualnym podejściu do problemów i programowania terapii swoich podopiecznych.
Ukończyła wiele kursów i szkoleń m.in.:
– Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy i skolioz wg Metody FITS
– Kurs SI I st: Neurobiologiczne podstawy sensorycznej integracji
– Kurs SI II st: Diagnoza i terapia integracji sensorycznej
– Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
– Ocena poprzez kliniczne obserwacje
– Integracja sensoryczna- Ewaluacja przy użyciu ustandaryzowanej oceny z zastosowaniem testu SIPT
– Stymulacja sensomotoryczna dziecka w pierwszym roku życia
– Idiopatyczne chodzenie na palcach
– Terapia ręki w zastosowaniu terapeutycznym – kurs podstawowy, rozszerzony
– Dziecko wiotkie w terapii. Ustalenie programu ćwiczeń.
– Ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym na bazie ontogenezy motorycznej w pierwszym roku życia
– Rozwój dziecka – ontogeneza motoryczna oraz odruchy w pierwszym roku życia
– Ocena postawy dziecka w wieku przedszkolnym. Fizjologiczne normy prawidłowej postawy ciała dziecka. Sterowanie postawą ciała.
– Kinesiotaping w pediatrii
– Konsekwencje edukacyjne zaburzeń wzrokowych u dzieci
– Mutyzm wybiórczy w 3 perspektywach (rodzic-specjalista-szkoła), zastosowanie w praktyce
– Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (i niepełnosprawnością intelektualną) w teorii i praktyce
– Praca z osobami chorującymi psychicznie w środowisku
– AAC – wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się
ROZWIŃ
Psycholog, Pedagog.
ROZWIŃ
Ukończyłem studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej w Wyższej Szkole Humanistyczno Ekonomicznej we Włocławku oraz studia podyplomowe Szkolne Wychowanie Fizyczne na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie i studia podyplomowe z resocjalizacji w Pedagogium w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuję z dziećmi z różnymi zaburzeniami taki jak: ADHD, dysleksja, Autyzm, zespół Aspergera czy z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym. Doświadczenie zdobyłem podczas pracy w Szkole Podstawowej Wspierania Rozwoju w Warszawie na stanowisku nauczyciela wychowania fizycznego, wychowawcy klasy oraz wychowawcy domu dziecka i młodzieżowego ośrodka socjoterapeutycznego w Warszawie.
Swój warsztat pracy poszerzałem na różnego rodzaju praktykach, konferencjach i szkoleniach, między innymi:
⦁ Certyfikowany trener treningu zastępowania Agresji (Amity ART.)
⦁ „Zespół Aspergera w pigułce”, diagnoza i terapia Zespołu Aspergera. Dziecko
z Zespołem Aspergera w placówkach oświatowych – praktyczne porady dla nauczycieli i terapeutów Metoda Dobrego Startu
⦁ Koordynator projektu „Dziecięca Akademia Przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe
w szkołach podstawowych” Diagnoza i projektowanie terapii ucznia z dysleksją rozwojową
⦁ Szkolenie z zakresu zaburzeń wychowawczych i uzależnień realizowane w ramach projektu systemowego „Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe
w szkołach podstawowych” Udział w programie „Dziecko i świat za pan brat” – „Jak rozpoznać dziecko z ADHD i mu pomóc?”
⦁ „Autyzm, Zespół Aspergera. Uczeń z autyzmem w klasie. Jak pracować
z dzieckiem przejawiającym trudne zachowania
⦁ Uczestnictwo w projekcie „Wykształcony Wychowawca kluczem do sukcesu Wychowanka”- agresja i jej przeciwdziałanie
-różne formy przemocy i jej diagnozowanie
– terapia osób z ADHD
-mobbing i narkomania
-polityka społeczna państwa oraz istota i idea wolontariatu
-współpraca z rodzinami niewydolnymi wychowawczo
-fundusze i dotacje dla placówek opiekuńczo- wychowawczych
-poradnictwo społeczne i twórcze wychowanie
-karta nauczyciela
⦁ Wychowawca kolonijny – wyjazd z dziećmi i młodzieżą chorymi na padaczkę z Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci Chorych na Padaczkę.
Każde dziecko jest inne i wymaga indywidualnego podejścia, dlatego proces nauczania i formy pracy dostosowuję do ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
ROZWIŃ
Logopeda, pedagog wspierający
Absolwentka wydziału psychologii klinicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz podyplomowych studiów logopedycznych i oligofrenopedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. Ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku INTRA.
Stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w kursach i szkoleniach m.in. w Centrum Metody Krakowskiej. Od 2004 roku związana ze Szkołą Podstawową Wspierania Rozwoju, gdzie prowadziła zajęcia socjoterapeutyczne dla grup i pracując jako wychowawca tworzy indywidualne programy edukacyjno – terapeutyczne.
Doskonali metody pracy z uczniami z trudnościami edukacyjnymi współpracując, jako pedagog wspierający, ze specjalistami w zakresie nauczania przedmiotowego. Terapią logopedyczną obejmuje dzieci ze spektrum autyzmu, opóźnionym, lub zakłóconym rozwojem mowy, mutyzmem, niepełnosprawnością intelektualną. Od wielu lat jest członkiem Chóru Uniwersytetu SWPS, a doświadczenie pracy nad emisją głosu wykorzystuje w prowadzeniu terapii.
ROZWIŃ
Terapeutka TUS i TZA, pedagog wspierający
ROZWIŃ
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika korekcyjna i wczesnoszkolna oraz pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie (oligofrenopedagogika)
Systematycznie rozwijam swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych szkoleniach, kursach, konferencjach między innymi z zakresu terapii mutyzmu wybiórczego, metody krakowskiej, autyzmu, pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce.
Od wielu lat pracuję w SPWR jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel wspomagający i terapeuta pedagogiczny.
ROZWIŃ
Pedagog, Terapeuta.
ROZWIŃ
.

Zapraszamy na konsultacje do naszego Centrum
Jeśli wcześniej rozpoczniemy leczenie dziecka, wówczas efekty terapii będą lepsze a jej koszty znaczne niższe. Zapewniamy, że zarówno rodzaj ćwiczeń oraz częstotliwość spotkań są zawsze ustalane indywidualnie, w zależności od potrzeb i możliwości naszych Klientów.
RE-AKTYWNY URWIS
Centrum Wspierania Rozwoju
ul. Toruńska 23
03-226 Warszawa
tel. kom.: 57 57 57 427
e mail: biuro@re-aktywnyurwis.pl